Κατασκευάζοντας διατροφικές πυραμίδες από το Γ’2

Στο πλαίσιο της 1ης θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα-Ευ ζην» οι μαθητές και οι μαθήτριες του  Γ’2  υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού της τάξης κου Καρανικολόπουλου Ανδρέα και της καθηγήτριας της Πληροφορικής κας Μπέτσου Τάνιας συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούσαν την υγιεινή διατροφή. Μετά την προβολή πολυτροπικού υλικού και τη μελέτη του ασχολήθηκαν με τη συμπλήρωση φύλλων εργασιών, ενεπλάκησαν σε δημιουργικές διαδικασίες, σχεδίασαν και κατασκεύασαν διατροφικές πυραμίδες.

 Η διατροφική πυραμίδα είναι μια σχηματική απεικόνιση του βέλτιστου αριθμού μερίδων που πρέπει να καταναλώνονται ημερησίως  από κάθε μια από τις βασικές ομάδες τροφίμων.

 Όλα τα τρόφιμα κατανέμονται σε 6 μεγάλες ομάδες κάθε μια από τις οποίες προσφέρει συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά. Τη βάση  της πυραμίδας καταλαμβάνουν τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται πολύ συχνά. Στην κορυφή αναφέρονται εκείνα που θα πρέπει να καταναλώνονται σπάνια ή με μέτρο, ενώ τις ενδιάμεσες θέσεις καταλαμβάνουν τα υπόλοιπα  τρόφιμα.

 Όσο πιο πάνω ή πιο κάτω βρίσκεται ένα τρόφιμο στη διατροφική πυραμίδα, τόσο περισσότερο ή λιγότερο συστήνεται η κατανάλωσή του. Στη βάση της πυραμίδας βρίσκονται τα δημητριακά, το ρύζι και το ψωμί, όπου συστήνεται να καταναλώνονται πολύ συχνά, τα φρούτα και λαχανικά στην αμέσως πιο  πάνω θέση, όπου συνίσταται η συχνή κατανάλωσή  τους,  τα γαλακτοκομικά και  τα κρέατα  αμέσως πιο  πάνω, όπου συνίσταται  η αραιότερη κατανάλωσή τους , και στην κορυφή της πυραμίδας  τα λιπαρά, τα έλαια και τα γλυκά – όπου συνίσταται  πιο μετρημένη κατανάλωση.

 Σας παραθέτουμε τις δημιουργίες τους:

Βίντεο – “Κατασκευάζοντας διατροφικές πυραμίδες” 

Βίντεο – “Φτιάχνουμε τρισδιάστατα φρούτα και λαχανικά”